ΑΛΛΕΣ ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

Επιλογή Διοικητών και Διευθυνόντων Στελεχών  Δημόσιων Οργανισμών : ο χώρος της δημόσιας υγείας

Γιώργος Ντάκος, Πρόεδρος & Διευθύνων Σύμβουλος, STEDIMA SA  www.stedima.gr
 
Θα αναφερθώ σε θέματα διοίκησης, ειδικότερα διοίκησης ανθρώπινου δυναμικού.
Ο στόχος μου είναι να τεθεί ο προβληματισμός σε αυτούς που έχουν την ευθύνη των επιλογών αυτών, και να δημιουργηθούν ερωτήματα κυρίως σε ο,τι αφορά τους τρόπους επιλογής των στελεχών αυτών.Η άποψή μου είναι ότι οι μεγάλες αλλαγές ξεκινούν από μικρά πράγματα και επίσης θεωρώ ότι οι μεγάλες αλλαγές είναι άθροισμα πολλών μικρών αλλαγών που ξεκινούν σε ατομικό επίπεδο.Απευθύνομαι στους νέους που επιθυμούν να διοικήσουν νοσοκομεία ως managers.  Το μήνυμα μου είναι αισιόδοξο.Μπορείτε να αρχίσετε να κάνετε αλλαγές, αν έχετε ήδη αρχίσει να αλλάζετε τους εαυτούς σας.
Ας υποθέσουμε ότι είστε στην 1η σας ημέρα ως διοικητής ενός νοσοκομείου του ΕΣΥ.
Στηριχθείτε καταρχήν στο υφιστάμενο ανθρώπινο δυναμικό σας.Εμπιστευθείτε τους ανθρώπους σας.Εκμυστηρευθείτε τους π.χ. ότι δεν έχετε από το παρελθόν εμπειρία διοίκησης ενός νοσοκομείου.Ζητήστε τη βοήθειά τους.Μιλήστε τους με τρόπο απλό, ξεκάθαρο, ειλικρινή και με πραγματικό ενδιαφέρον.  Πείτε τους ανοικτά ότι δεν έχετε κίνητρα να τους προσφέρετε, κίνητρα όπως καλύτερα ωράρια ή υψηλότερες αποδοχές, ή βελτιωμένες συνθήκες εργασίας, ή περισσότερες εβδομάδες διακοπών ή καλύτερα εταιρικά αυτοκίνητα !
                                  


                                  www.stedima.gr/aparaitita_prosonta.doc
















ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ(ORIGINAL PAPER)


Συγκριτική αξιολόγηση οργανωσιακής κουλτούρας μονάδων υγείας

ΣΚΟΠΟΣ

Η οργανωσιακή κουλτούρα αποτελεί μια σημαντική μεταβλητή στη διοίκηση των μονάδων υγείας. Οργανωσιακή κουλτούρα είναι ο όρος που χρησιμοποιείται για να περιγραφούν οι κοινές πεποιθήσεις, οι αντιλήψεις και οι προσδοκίες των ατόμων μέσα στους οργανισμούς.Σκοπός της παρούσας μελέτης ήταν η αποτύπωση των διαστάσεων της οργανωσιακής κουλτούρας που διέπει τα δημόσια νοσοκομεία στην Ελλάδα.

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Σύμφωνα με τις αντιλήψεις των διευθυντικών στελεχών, τα χαρακτηριστικά της εργασίας που φαίνεται να αναδεικνύονται ως σημαντικότερα είναι η προσοχή, ο σεβασμός στα ανθρώπινα δικαιώματα, η δικαιοσύνη, η ακρίβεια, η ατομική υπευθυνότητα, η καλή οργάνωση, η έμφαση στην ποιότητα, ο προσανατολισμός στους ανθρώπους, η ευελιξία και η προσοχή στις λεπτομέρειες, ενώ ως λιγότερο σημαντικά αναδεικνύονται η πολύωρη εργασία και η προαγωγή της επιθετικότητας.Φαίνεται ότι η ηλικία, η θέση και η προϋπηρεσία των εργαζομένων επηρεάζει τις αντιλήψεις τους σε αντίθεση με το φύλο και την ειδικότητα.

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ


Τα δημόσια νοσοκομεία της Πελοποννήσου δεν φαίνεται να διέπονται από μια ισχυρή σε ένταση και έκταση κουλτούρα.Σύμφωνα με τις αντιλήψεις των στελεχών, διαπιστώνεται ότι υπάρχει χάσμα μεταξύ της ιδανικής και της υφιστάμενης οργανωσιακής κουλτούρας.




What is the role and contribution of models to management and research in the healthservices? A view from Europe
         
         Mårten Lagergren1
         Ministry of Health and Social Affairs, Jakobsgatan-26, 103 33 Stockholm, Sweden
         Received 1 February 1996. Revised 1 February 1997. Available online 11 June 1998

Abstract

Modelling in different forms has long been regarded as a cornerstone of health OR as in other fields of application. Models are now tending to become a standard tool in healthservicesmanagement and research. What are the lessons we as operational researchers have learnt during this development? How can health care managers and healthservice researchers benefit from modelling with or without OR-analysts to guide them between the pitfalls? After an introductory overview concerning the nature and objectives of modelling, examples will be given of modelling applications from different healthservice areas in order to illustrate the versatility of the method. Further, the choice of methods and models is discussed with special attention to the problems of interpretation and implementation of results. From this overview some conclusions are drawn with regards to advantages and disadvantages of modelling as tools for policy planning and decision-making in the health area. Finally some observations are made concercing the conditions for the future development in the field.










The quest for quality and productivity in health services.



Abstract



The leaders of health care organizations across the country are facing significant pressures to improve the quality of their services while reducing the rate of cost increases within the industry. Total Quality Management (TQM) has been credited, by many leaders in the manufacturing industry, as an effective tool to manage their organizations. This article presents key concepts of TQM as discussed by quality experts, namely, Deming, Juran, and Crosby. It discusses 12 key concepts that have formed the foundation of TQM implementation at Henry Ford Health System. The process of implementation is presented in detail, and the role of TQM in clinical applications is discussed. Success factors and visible actions by seniormanagement designed to reinforce the implementation of TQM in any organization are presented.
















Racial and ethnic diversity and organizational behavior:

a focused research agenda for health services

management


          
      Janice L Dreachslina,   , Robert Weech-Maldonadob, Kathryn H Danskyb

Abstract

Initiatives to reduce racial and ethnic disparities are conceptualized as a three-legged stool. Public policy: to ensure a legal and regulatory environment designed to eliminate disparities in access and health status; clinical practice: to ensure patient satisfaction and loyalty and improve treatment outcomes through the cultural competence of clinicians; and organizational behavior: to ensure that leadership, staff, and the culture of the healthservices organization represents and values the communities they serve. Our review of the healthservices and general management literature published since 1990 reveals a paucity of research on organizational behavior. Based on our review of healthservices and general management organizational behavior and racial/ethnic diversity literature, we offer an agenda for future research in this area. Factors that will facilitate or inhibit the pursuit of the proposed research agenda are also identified and discussed. The literature reviewed is mainly from the United States and the proposed research agenda results from that review, which presents a potential limitation to its applicability internationally.






Making health services management research critical: a review and a suggestion

        
      Mark Learmonth
Article first published online: 20 FEB 2003

Abstract

This piece reviews the qualitative research literature on NHS management published since 1990. It suggests that much of the established work in this field takes for granted managerial assumptions that are consequently not subjected to sustained critical examination. It is argued therefore that this research has tended to create a version of the world that supports elite interests whilst appearing to be disinterested. A framework for seeing management in a radically different manner is also proposed – Critical Management Studies. Its approaches to analysing management and organisation are offered in the belief that they articulate the kind of challenges to orthodox views that many with an interest in health care are likely to find attractive and perhaps emancipatory.








 






Τομέας Διοίκησης & Οργάνωσης Υπηρεσιών Υγείας


Ο Τομέας Διοίκησης & Οργάνωσης Υπηρεσιών Υγείας  έχει παρουσιάσει ενεργή δράση στα δρώμενα της Διοίκησης στις Υπηρεσίες Υγείας και κατ' επέκταση της Εθνικής Σχολής Δημόσιας Υγείας. Κατά τη διάρκεια των χρόνων, ο Τομέας παρέχει τεκμηριωμένη συμβουλευτική υποστήριξη σε θέματα που άπτονται της Δημόσιας Υγείας και των Υπηρεσιών και Πολιτικών Υγείας και Κοινωνικής Φροντίδας σε αρμόδιους επιτελικούς φορείς στην Ελλάδα. Επίσης, συνεργάζεται για παροχή εκπαιδευτικών και ερευνητικών δραστηριοτήτων με δημόσιους και ιδιωτικούς οργανισμούς παροχής Υπηρεσιών Υγείας και Κοινωνική Φροντίδας στην Ελλάδα και άλλες χώρες.

Στη Μεταπτυχιακή εκπαίδευση αποφοίτων ΑΕΙ και ΤΕΙ έχει συμβάλλει:


• Στην Επιστημονική έρευνα.


• Στην Παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών σχετικά με:


-Την υποστήριξη της Δημόσιας Υγείας και της Διοίκησης Υπηρεσιών Υγείας και      Κοινωνικής Φροντίδας.


-Την αποτελεσματικότητα, αποδοτικότητα και την ποιότητα Υπηρεσιών Υγείας και Κοινωνικής Φροντίδας
.



-Τις εναλλακτικές μεθόδους παροχής Υπηρεσιών Υγείας και Κοινωνικής Φροντίδας.

-Τις πολιτικές της Υγείας και Κοινωνικής Φροντίδας.

Νίκος Μανιαδάκης PhD
Καθηγητής 











WRITER II

 


Εκπαιδευτικό αντικείμενο «Οργάνωση και Διοίκηση Υπηρεσιών Υγείας» του ΕΚΠΑ




Το Κέντρο Συνεχιζόμενης Εκπαίδευσης και Επιμόρφωσης του ΕΚΠΑ ανακοίνωσε την σειρά των μαθημάτων με τίτλο:Οργάνωση και Διοίκηση Υπηρεσιών Υγείας


Περιγραφή:
Το εκπαιδευτικό αντικείμενο "Οργάνωση και Διοίκηση Υπηρεσιών Υγείας"περιλαμβάνει τα κάτωθι εννέα (9) μαθήματα:

  1. Ο Τομέας της Υγείας
  2. Ηγεσία και Μάνατζμεντ στον τομέα της Υγείας
  3. Διαδικασία Λήψης Αποφάσεων
  4. Οικονομία της Υγείας
  5. Οικονομική Αξιολόγηση Υπηρεσιών Υγείας
  6. Διαχείριση Ανθρώπινου Δυναμικού
  7. Διαχείριση Τεχνολογίας της Υγείας
  8. Διοίκηση Ολικής Ποιότητος
  9. Κοινωνιολογία και Σύστημα Υγείας

Σκοπός:
Το Πρόγραμμα αποσκοπεί στην απόκτηση γνώσεων ιδιαίτερα χρήσιμων στο πεδίο της οργάνωσης, διαχείρισης και συντονισμού των δραστηριοτήτων των υπηρεσιών υγείας,προκειμένου να εξασφαλίζεται η αποτελεσματική και αποδοτική λειτουργία τους.Συγκεκριμένα, ο εκπαιδευόμενος μετά την ολοκλήρωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας, θα έχει αποκτήσει μια ολοκληρωμένη εικόνα για το σχεδιασμό, την οργάνωση και αξιολόγηση ποιοτικών υπηρεσιών υγείας, διευκολύνοντας την ισότιμη πρόσβαση των πολιτών σε αυτές.

Έναρξη Μαθημάτων:
18 Ιουνίου 2012 (Διάρκεια Προγράμματος σε μήνες: 7)


Για περισσότερες πληροφορίες και διευκρινήσεις που αφορούν στα Προγράμματα Συμπληρωματικής εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης, μπορείτε να επικοινωνείτε με την Γραμματεία στα κάτωθι στοιχεία επικοινωνίας:
E-mail : elearn-secretariat@elke.uoa.gr
Τηλ : [+30] 210 3689354 , 210 3689381




WRITER I




















Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου