Επιλογή Διοικητών και Διευθυνόντων Στελεχών Δημόσιων Οργανισμών : ο χώρος της δημόσιας
υγείας
Γιώργος Ντάκος, Πρόεδρος & Διευθύνων Σύμβουλος, STEDIMA SA www.stedima.gr
Θα αναφερθώ σε θέματα διοίκησης, ειδικότερα διοίκησης
ανθρώπινου δυναμικού.
Ο στόχος μου είναι να τεθεί ο προβληματισμός
σε αυτούς που έχουν την ευθύνη των επιλογών αυτών, και να δημιουργηθούν
ερωτήματα κυρίως σε ο,τι αφορά τους τρόπους επιλογής των στελεχών αυτών.Η άποψή
μου είναι ότι οι μεγάλες αλλαγές ξεκινούν από μικρά πράγματα και επίσης θεωρώ
ότι οι μεγάλες αλλαγές είναι άθροισμα πολλών μικρών αλλαγών που ξεκινούν σε
ατομικό επίπεδο.Απευθύνομαι στους νέους που επιθυμούν να διοικήσουν νοσοκομεία
ως managers. Το μήνυμα μου είναι αισιόδοξο.Μπορείτε να
αρχίσετε να κάνετε αλλαγές, αν έχετε ήδη αρχίσει να αλλάζετε τους εαυτούς σας.
Ας υποθέσουμε ότι είστε στην 1η
σας ημέρα ως διοικητής ενός νοσοκομείου του ΕΣΥ.
Στηριχθείτε καταρχήν στο υφιστάμενο
ανθρώπινο δυναμικό σας.Εμπιστευθείτε τους ανθρώπους σας.Εκμυστηρευθείτε τους π.χ. ότι δεν έχετε από
το παρελθόν εμπειρία διοίκησης ενός νοσοκομείου.Ζητήστε τη βοήθειά τους.Μιλήστε τους με τρόπο
απλό, ξεκάθαρο, ειλικρινή και με πραγματικό ενδιαφέρον. Πείτε τους ανοικτά ότι δεν έχετε κίνητρα να
τους προσφέρετε, κίνητρα όπως καλύτερα ωράρια ή υψηλότερες αποδοχές, ή
βελτιωμένες συνθήκες εργασίας, ή περισσότερες εβδομάδες διακοπών ή καλύτερα
εταιρικά αυτοκίνητα !
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ(ORIGINAL PAPER)
Συγκριτική αξιολόγηση οργανωσιακής κουλτούρας μονάδων υγείας
Η οργανωσιακή κουλτούρα αποτελεί μια σημαντική μεταβλητή στη
διοίκηση των μονάδων υγείας. Οργανωσιακή κουλτούρα είναι ο όρος που
χρησιμοποιείται για να περιγραφούν οι κοινές πεποιθήσεις, οι αντιλήψεις και οι
προσδοκίες των ατόμων μέσα στους οργανισμούς.Σκοπός της παρούσας μελέτης ήταν η
αποτύπωση των διαστάσεων της οργανωσιακής κουλτούρας που διέπει τα δημόσια
νοσοκομεία στην Ελλάδα.
Σύμφωνα με τις αντιλήψεις των διευθυντικών στελεχών, τα
χαρακτηριστικά της εργασίας που φαίνεται να αναδεικνύονται ως σημαντικότερα είναι η
προσοχή, ο σεβασμός στα ανθρώπινα δικαιώματα, η δικαιοσύνη, η ακρίβεια, η
ατομική υπευθυνότητα, η καλή οργάνωση, η έμφαση στην ποιότητα, ο προσανατολισμός
στους ανθρώπους, η ευελιξία και η προσοχή στις λεπτομέρειες, ενώ ως λιγότερο
σημαντικά αναδεικνύονται η πολύωρη εργασία και η προαγωγή της επιθετικότητας.Φαίνεται
ότι η ηλικία, η θέση και η προϋπηρεσία των εργαζομένων επηρεάζει τις αντιλήψεις
τους σε αντίθεση με το φύλο και την ειδικότητα.
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ
Τα δημόσια νοσοκομεία της Πελοποννήσου δεν φαίνεται να διέπονται από μια ισχυρή σε ένταση και έκταση κουλτούρα.Σύμφωνα με τις αντιλήψεις των στελεχών, διαπιστώνεται ότι υπάρχει χάσμα μεταξύ της ιδανικής και της υφιστάμενης οργανωσιακής κουλτούρας.
Τα δημόσια νοσοκομεία της Πελοποννήσου δεν φαίνεται να διέπονται από μια ισχυρή σε ένταση και έκταση κουλτούρα.Σύμφωνα με τις αντιλήψεις των στελεχών, διαπιστώνεται ότι υπάρχει χάσμα μεταξύ της ιδανικής και της υφιστάμενης οργανωσιακής κουλτούρας.
Ministry of Health and Social Affairs, Jakobsgatan-26, 103 33 Stockholm , Sweden
Received 1 February 1996. Revised 1 February 1997. Available online 11
June 1998
Abstract
Modelling in different forms has long been regarded as a cornerstone of health OR as in other fields of application.
Models are now tending to become a standard tool in healthservicesmanagement and research. What are the lessons we
as operational researchers have learnt during this development? How can health care managers and healthservice researchers benefit from modelling — with or without OR-analysts to
guide them between the pitfalls? After an introductory overview concerning the
nature and objectives of modelling, examples will be given of modelling
applications from different healthservice areas in order to illustrate the
versatility of the method. Further, the choice of methods and models is
discussed with special attention to the problems of interpretation and
implementation of results. From this overview some conclusions are drawn with
regards to advantages and disadvantages of modelling as tools for policy
planning and decision-making in the health area. Finally some observations are
made concercing the conditions for the future development in the field.
The
quest for quality and productivity in health services.
Abstract
The leaders of health care
organizations across the country are facing significant pressures to improve
the quality of their services while
reducing the rate of cost increases within the industry. Total Quality Management (TQM)
has been credited, by many leaders in the manufacturing industry, as an
effective tool to manage their organizations. This article presents key
concepts of TQM as discussed by quality experts, namely, Deming, Juran, and
Crosby. It discusses 12 key concepts that have formed the foundation of TQM
implementation at Henry Ford Health System.
The process of implementation is presented in detail, and the role of TQM in
clinical applications is discussed. Success factors and visible actions by
seniormanagement designed to reinforce the
implementation of TQM in any organization are presented.
Racial and ethnic diversity and organizational behavior:
a focused research agenda for health services
management
Initiatives to reduce racial and ethnic disparities are conceptualized
as a three-legged stool. Public policy: to ensure a legal and regulatory
environment designed to eliminate disparities in access and health status; clinical practice: to ensure
patient satisfaction and loyalty and improve treatment outcomes through the
cultural competence of clinicians; and organizational behavior: to ensure that
leadership, staff, and the culture of the healthservices organization represents and values the
communities they serve. Our review of the healthservices and general management literature published since 1990
reveals a paucity of research on organizational behavior. Based on our review
of healthservices and general management organizational behavior and
racial/ethnic diversity literature, we offer an agenda for future research in
this area. Factors that will facilitate or inhibit the pursuit of the proposed
research agenda are also identified and discussed. The literature reviewed is
mainly from the United
States and the proposed research agenda
results from that review, which presents a potential limitation to its
applicability internationally.
Making health services management research
critical: a review and a suggestion
Mark Learmonth
Article
first published online: 20 FEB 2003
This piece reviews the qualitative research literature on NHS management
published since 1990. It suggests that much of the established work in this
field takes for granted managerial assumptions that are consequently not
subjected to sustained critical examination. It is argued therefore that this
research has tended to create a version of the world that supports elite
interests whilst appearing to be disinterested. A framework for seeing
management in a radically different manner is also proposed – Critical
Management Studies. Its approaches to analysing management and organisation are
offered in the belief that they articulate the kind of challenges to orthodox
views that many with an interest in health care are likely to find attractive
and perhaps emancipatory.
Στη Μεταπτυχιακή εκπαίδευση αποφοίτων ΑΕΙ και ΤΕΙ έχει συμβάλλει:
• Στην Επιστημονική έρευνα.
• Στην Παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών σχετικά με:
-Την υποστήριξη της Δημόσιας Υγείας και της Διοίκησης Υπηρεσιών Υγείας και Κοινωνικής Φροντίδας.
-Την αποτελεσματικότητα, αποδοτικότητα και την ποιότητα Υπηρεσιών Υγείας και Κοινωνικής Φροντίδας.
-Τις εναλλακτικές μεθόδους παροχής Υπηρεσιών Υγείας και Κοινωνικής Φροντίδας.
-Τις πολιτικές της Υγείας και Κοινωνικής Φροντίδας.
Νίκος Μανιαδάκης PhD
Καθηγητής
WRITER II
| ||
Το Κέντρο Συνεχιζόμενης Εκπαίδευσης και Επιμόρφωσης του ΕΚΠΑ ανακοίνωσε την σειρά των μαθημάτων με τίτλο:Οργάνωση και Διοίκηση Υπηρεσιών Υγείας
Περιγραφή:
Το εκπαιδευτικό αντικείμενο "Οργάνωση και Διοίκηση Υπηρεσιών Υγείας"περιλαμβάνει τα κάτωθι εννέα (9) μαθήματα:
Το εκπαιδευτικό αντικείμενο "Οργάνωση και Διοίκηση Υπηρεσιών Υγείας"περιλαμβάνει τα κάτωθι εννέα (9) μαθήματα:
- Ο Τομέας της Υγείας
- Ηγεσία και Μάνατζμεντ στον τομέα της Υγείας
- Διαδικασία Λήψης Αποφάσεων
- Οικονομία της Υγείας
- Οικονομική Αξιολόγηση Υπηρεσιών Υγείας
- Διαχείριση Ανθρώπινου Δυναμικού
- Διαχείριση Τεχνολογίας της Υγείας
- Διοίκηση Ολικής Ποιότητος
- Κοινωνιολογία και Σύστημα Υγείας
Σκοπός:
Το Πρόγραμμα αποσκοπεί στην απόκτηση γνώσεων ιδιαίτερα χρήσιμων στο πεδίο της οργάνωσης, διαχείρισης και συντονισμού των δραστηριοτήτων των υπηρεσιών υγείας,προκειμένου να εξασφαλίζεται η αποτελεσματική και αποδοτική λειτουργία τους.Συγκεκριμένα, ο εκπαιδευόμενος μετά την ολοκλήρωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας, θα έχει αποκτήσει μια ολοκληρωμένη εικόνα για το σχεδιασμό, την οργάνωση και αξιολόγηση ποιοτικών υπηρεσιών υγείας, διευκολύνοντας την ισότιμη πρόσβαση των πολιτών σε αυτές.
Το Πρόγραμμα αποσκοπεί στην απόκτηση γνώσεων ιδιαίτερα χρήσιμων στο πεδίο της οργάνωσης, διαχείρισης και συντονισμού των δραστηριοτήτων των υπηρεσιών υγείας,προκειμένου να εξασφαλίζεται η αποτελεσματική και αποδοτική λειτουργία τους.Συγκεκριμένα, ο εκπαιδευόμενος μετά την ολοκλήρωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας, θα έχει αποκτήσει μια ολοκληρωμένη εικόνα για το σχεδιασμό, την οργάνωση και αξιολόγηση ποιοτικών υπηρεσιών υγείας, διευκολύνοντας την ισότιμη πρόσβαση των πολιτών σε αυτές.
Έναρξη Μαθημάτων:
18 Ιουνίου 2012 (Διάρκεια Προγράμματος σε μήνες: 7)
18 Ιουνίου 2012 (Διάρκεια Προγράμματος σε μήνες: 7)
Για περισσότερες πληροφορίες και διευκρινήσεις που αφορούν στα Προγράμματα Συμπληρωματικής εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης, μπορείτε να επικοινωνείτε με την Γραμματεία στα κάτωθι στοιχεία επικοινωνίας:
E-mail : elearn-secretariat@elke.uoa.gr
Τηλ : ,
WRITER I
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου